Éjszaka építik a terelést az M0-s autóút déli szektorában, következő üteméhez ért a felújítás

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában az M0-s autóút déli szektorán, az 51-es főút és az M6-os autópálya közötti szakaszán található hidakat felújítják, az M1-es autópálya felé vezető oldalt pedig ezzel egy időben beton burkolatúra építik át a szakemberek. A beton burkolatú pálya építése és a hidakon zajló munkálatok technológiája ugyanakkor megköveteli, hogy az érintett pályaoldalt teljes egészében a kivitelezés idejére szakaszosan lezárják. A lezárt szakaszok előtt a forgalmat sávelhúzással vezetik át a szemközti oldalra. 

Ahhoz, hogy ezt megvalósíthassa a kivitelező, új üzemi átjárókat épít, épített az elmúlt hetekben a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elválasztó sávban a később szakaszosan átterelt forgalom számára, ezzel biztosítva a folyamatos és biztonságos közlekedést az autóút érintett területein. A munkálatok a következő ütemhez értek, így a felújításhoz szükséges terelés kiépítését kezdik meg.

A forgalomterelés kiépítése 2018. július 29-től, vasárnaptól várhatóan két hétig tart, amelyet a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az esti, éjszakai időszakban végez.

A munkálatokhoz kapcsolódó várható forgalomterelés három csomópontban az alábbi grafikákon látható:

Vasárnaptól az M5-ös autópálya felé vezető oldalon a 7-es út és a halásztelki csomópont között, illetve a Ráckevei Duna-híd térségében kell útszűkületre és sávelhúzásos terelésre számítani.

 

 

 

 

 

A 7-es főút (kék színnel) és a halásztelki csomópont (zöld színnel) között a külső és az úgynevezett gyűjtő-elosztó sávon, illetve egy szakaszon a középső és külső sávon haladhat majd a forgalom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Ráckevei Duna-híd térségében (piros színnel) a külső és leálló sávon haladhat majd a forgalom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az M1-es felé vezető oldalon továbbra is a belső sávok zárására kell készülni a Ráckevei Duna-ági híd térségében és az M6-os autópálya csomópontja térségében.

A forgalomterelések teljes kiépítése után, várhatóan augusztus közepétől nem lehet kihajtani az M1-es felé vezető oldalról az M6-os autópályára és Nagytétény, Budatétény felé. Az erre közlekedők a 6-os számú főúti csomópontban hagyathatják el az autóutat és a 6-os számú főúton keresztül érhetik el úti céljukat. Az M5-ös autópálya felé vezető oldalról nem lehet majd a 6-os főútra balra kanyarodni Érd, Pécs felé. Az erre közlekedőknek az autóútról korábban kell lehajtaniuk és az M6-os autópályán közlekedhetnek, amelynek az M0 autóúttól Érd észak csomópontig tartó szakasza díjmentesen vehető igénybe.

Az üzemi átjárók építésének ideje alatt, ahogy az M0-as autóút munkaterületei mellett általában 60 km/órás sebességkorlátozás van érvényben, erre az autóút felett található változtatható jelzésképű táblákon is felhívják a figyelmet. Ennek ellenére a helyszínen dolgozó szakemberek visszajelzései alapján a közlekedők nagy része átlagosan 100 km/órás sebességgel halad el mellettük, így fokozottan veszélyes körülmények között végezhetik munkájukat. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezért nyomatékosan arra kéri a közlekedőket az úton dolgozók és a többi járművezető biztonsága érdekében, hogy a munkaterület mellett érvényes ideiglenes sebességhatárokat mindenképpen tartsák be!

Az autósoknak ajánlott még indulás előtt tájékozódniuk a korlátozáshoz, munkavégzéshez kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a társaság Útinform szolgálatánál (+36-1-336-2400), illetve a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék. A korlátozások és a kivitelezési munkák idejére a közlekedők türelmét és megértését kéri a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a beruházó, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.